Radās jautājumi?+ 371 6610 0918

Filtrai

  • Krāsa
  • Izmērs
  • Cena
    No: EUR
    Kam: EUR

Dr. MARTENS

1507621552_dr-martens-logoPar Dr. Martens

Dr. Martens apavi paredzēti cilvēkiem, kuriem ir savs individuālais stils, taču kuri ir garā vienoti  - viņi ir autentiski un iestājas par kaut ko. Cilvēki, kuri lepojas ar pašizpaušanos. Cilvēki, kuri ir atšķirīgi.

Stila līmenī Dr. Martens vienkāršie silueti ļauj valkātājiem padarīt zābakus un kurpes par sava individuālā un atšķirīgā stila daļu; praktiskā līmenī tie ir pazīstami ar savu izturību un ērtumu, kas nozīmē, ka šie apavi ir kā radīt skarbajai koncertu un ielu modes pasaulei. Savukārt emocionālā līmenī Dr. Martens apavi pauž attieksmi un spēku.

Taču tas ne vienmēr ir bijis tā: Dr.Martens sākotnēji bija vienkārši darba zābaki, kas vienulaik tika tirgoti kā dārzkopībai piemēroti apavi. Kā šie praktiskie zābaki kļuva par vienu no kultūras ziņā nozīmīgākajiem mūsdienu zīmoliem ? Tas ir interesants un neparasts stāsts...

1901. gadā Grigsu ģimene bija pazīstama kā zābaku meistari nelielajā Volastonas pilsētā Ziemeļhemptonšīrā, Midlendā, Anglijā. Viņi atradās pašā angļu apavu nozares sirdī un sešu desmitgažu laikā Grigsu apavi izpelnījās labu reputāciju kā izturīgi darba zābaki.

Bez brīdinājuma vai īpaša nodoma, Dr. Martens apavus piepeši sāka valkāt pirmie multikulturālie, ska mūziku mīlošie skinhedi, kuri ar lepnumu valkāja britu strādnieku šķiras stila apģērbu. Drīz pēc tam Pīts Taunsends no The Who kļuva par pirmo slavenību, kas valkāja šos apavus kā strādnieku šķiras lepnuma un dumpinieciskās attieksmes simbolu. Tā skinhedu paaudze un Taunsends izmainīja zīmola vēstures gaitu un pārvērta šos darba zābakus par subkultūras stūrakmeni.

Mazo vīriešu zābaku izmēru pārdošanas rezultāti ļāva Dr. Martens saprast, ka šo ielas modes tendenci ir pārņēmušas arī meitenes, izdekorējot vienkāršos 8 šņorcaurumu zābakus (parasti ar ziedu motīviem). Tikmēr ASV smagās mūzikas grupas, kas devās tūrē pa Apvienoto Karalisti, sāka vest Dr. Martens zābaku pārus sev līdzi uz Rietumu krastu, tādējādi nejauši rosinot Amerikas subkultūras pieņemt šo zīmolu.

Grandžs apgrieza meinstrīma mūzikas pasauli kājām gaisā un neaizmirsa arī par Dr. Martens. Lielbritānijā britpops dumpojās pret tā saukto “lūzeru” apātiju, bet darīja to, valkājot tos pašus zābakus – 1460.

Parādoties ņūmetālam un agrīnajai emo mūzikai, arvien vairāk mūzikas žanru fanu adaptēja Dr.Martens zābaku valkāšanu. Zīmols kļuva par festivālu kultūras sinonīmu.

Drīz pēc zīmola četrdesmitās dzimšanas dienas pārdošanas apjomi samazinājās tik dramatiski, ka nācās slēgt visas izņemot vienu Lielbritānijas ražotni, lai novērstu bankrota iestāšanos. 2003. gadā sākās slavenā zīmola atdzimšana, pazīstamiem dizaineriem no visas pasaule interpretējot un pielāgojot klasiskos 1460 zābakus.

2007. gadā izaugsme turpinājās, kad oriģinālā Kobsleinas ražotne Ziemeļhemptonā atsāka ar rokām izgatavoto Dr.Martens Originals ražošanu.

Globalizācijas un sociālo mediju pasaulē ir mainījies ik katrs jauniešu kultūras un subkultūru stila aspekts. Tomēr visdažādākie cilvēki, fani un subkultūras joprojām ar lepnumu valkā Dr. Martens, pateicoties šo apavu unikālajam, alternatīvajam stilam un autentiskumam.

2010. gadā atdzimušais Dr.Martens zīmols svinēja savu piecdesmito jubileju: piecos gadu desmitos zīmolu ir pārstāvējušas visdažādākās subkultūras, slavenības, mūziķi un brīvdomātāji – katrs no viņiem, pielāgojot šos zābakus un kurpes savām individuālajām vajadzībām, attieksmēm un identitātei.

Bez mūzikas Dr. Martens joprojām būtu darba apavi.

Subkultūras, kas valkā Dr. Martens, ir kļuvušas nenošķiramas no paša zīmola.

Dr martens apačia